Hjälp barn i katastrofer

onsdag 17 februari 2010

Efva Attling Stockholm Treasure Hunting

Efva Attling föddes i Stockholm. Redan när hon var 11 år gjorde hon sitt första smycke. Som 16 åring gick hon som lärling hos en av Sveriges mest kända silversmeder Bengt Liljedahl. Året efter började Efva Attling som modell. Först 1996 är Efva tillbaka bland silver,guld och ädelstenar. Läs mer om Efvahttp://www.efvaattlingstockholm.com/1/1.0.1.0/2/1/

Efva Attling Stockholm gör sex korta filmer där vi får följa designern Efva Attling i processen från tanke till färdigt smycke. Allting sker i realtid och framtagningen av ett färdigt smycke kommer att ske under perioden, i och med detta är endast episod 1, Treasure Hunting, klar. Det kommer att bli sex filmer totalt med ca 6 veckors mellanrum.

Filmen har ännu inte släppts på Efvas hemsida men ni kan redan nu se den här.

2 kommentarer:

Petra sa...

Hej igen!
Jag hoppas att det är ok att du ligger som favorit på min blogg.

http://myckesmycke-myckesmycke.blogspot.com/

Om inte så skriv ett litet meddelande till mig.
Jag gillar din sida jättemycket och den är som en skattkista där man hittar nya saker varje gång man tittar.
Tack och kram
Petra

Monika sa...

Hej Petra,
Har just tittat på din blogg. Vilka fina smycken du gör! Visst är det kul med silversmide! Jag känner mig bara hedrad att få vara med som favorit. Tack så mycket!
Kramar till dig med