Hjälp barn i katastrofer

onsdag 23 september 2009

Efva Attling, Lotta Djossou och filigranägg!

Här om dagen fyllde jag jämt. Jag fick en fantastisk gåva av mina barn. Ett Mother Eart hänge från Efva Attling. Hänget är en planet med följande text graverad:

"Feel the earth trembling, you and I listen to the heart of Tellus. Mother earth is calling us to take care of her".


Av min man fick jag ett underbart vackert filigran arbete, ett hänge i form av ett guldägg som inköptes i Grekland. Ägg berättade den trevliga (svensktalande ha,ha) expediten - symboliserar livscykeln och fruktbarhet ...

Filigranarbeten var vanliga i Bysantinska riket. Bysantinska riket bildades ur Romerska riket 395 och upphörde 1453.


Jag fick också möjlighet att köpa ett sätt med underbara Lotta Djossou mässing smycke för pengar jag fick av släktingar. Smycken som jag såg på mässan i Köpenhamn och blev förälskad i. Känner mig just nu otroligt bortskämd och priviligerad, men härligt är det med så många nya smycken i olika stilar!

Tack för all uppvaktning, jag älskar er!

Inga kommentarer: